webinar

Webinar – co to jest i co może dać Ci w biznesie?

Obecnie wielu twórców korzysta z narzędzia, jakim jest webinar. Pewnie nie raz, nie dwa i Ty się z tym spotkałeś/spotkałaś! W dzisiejszym tekście dokładnie wytłumaczę co to jest, dlaczego tak bardzo lubimy je i my, prezentujący i publiczność oraz co mogą dać nam w biznesie. Zapraszam do lektury!

Co to jest webinar? 

Powiem tak – webinar to inaczej wystąpienie publiczne w pewnych specjalnych warunkach. 🙂 Warunkach naszego domu czy biura – w gruncie rzeczy każdego miejsca, w którym chce nam się występować. Narzędzia, jakich potrzebujemy to rzecz jasna laptop czy komputer stacjonarny, kamera internetowa, mikrofon i nasza własna głowa! 🙂 

Organizujemy wydarzenie, przygotowujemy prezentację, możemy też rzecz jasna zaprosić gości. Co jest ważne? Interakcja z tymi, którzy nas oglądają. W rzeczywistym (no, prawie rzeczywistym ;-)) czasie zadawane będą nam pytania, oglądający komentują nasze poczynania, dzielą się z nami tym, co myślą. 

Webinary stały się bardziej popularne, gdy większość naszego życia przenieśliśmy do online. Nie warto więc ich ignorować – musimy się ich nauczyć i wdrożyć u siebie! Jest to narzędzie, które ma naprawdę wiele zalet. Znajdziemy też odrobinę wad, ale oczywiście wszystko da się przeskoczyć. 

Polecana książka

Biznes czyli sztuka budowania relacji

Miłosz Brzeziński

Chcesz zmienić sposób myślenia o biznesie? Chcesz dowiedzieć się, czy ludzie faktycznie lepiej działają w zespole? Czy lepiej mieć rację czy znajomych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w tej książce!

Zalety webinarów 

Po pierwsze, możecie mi wierzyć – nierzadko, podczas webinarów naszym widzom jest zdecydowanie prościej wejść z nami w interakcję. Są w zaciszu swojego domu, nikt ich nie widzi – śmielej więc będą komentować nasze poczynania, zadawać i odpowiadać na pytania. Fakt, że są anonimowi naprawdę wiele zmienia! 

Webinary mają też to do siebie, że publiczność może być większa! Fakt, że nie trzeba wychodzić z domu, nigdzie dojeżdżać, tylko o odpowiedniej porze kliknąć w link z pewnością wiele ułatwia! Sama chętnie korzystam z tej formy, aby poszerzać swoją wiedzę. 

Dlaczego jeszcze uwielbiam webinary? Dzięki ułatwionej interakcji właśnie i tym, że nasza publiczność czuje się bezpiecznie w zaciszu własnych czterech ścian, możemy z naszymi widzami wytworzyć pewną nieco bardziej intymną więź. Oczywiście, gdy tylko odpowiednio to rozegramy! 🙂 Webinary więc są idealną formą do przekazywania treści, jak i budowania własnej społeczności

Wady webinarów

Oczywiście, jak wszędzie znajdziemy tu i wady. Zacznę od takiego problemu, który rozwiązać jest najczęściej najtrudniej – problemy z Internetem. Gdy coś nie tak dzieje się z naszym łączem internetowym, webinar po prostu nie dojdzie do skutku. Musimy być więc przygotowani i na taką ewentualność – może hotspot w telefonie? Może skorzystanie z WiFi sąsiada? 🙂 Szkoda by było, gdybyśmy przez taką sprawę zrezygnowali z poprowadzenia webinaru! 

Kolejne to – jak w przypadku prezentacji offline – różnego rodzaju problemy sprzętowe. Dźwięk tylko z jednej strony, problemy z kamerką – wszystko może się zdarzyć. Warto więc przed webinarem wziąć to pod uwagę i dodatkowo się zabezpieczyć. Właśnie – ostatecznie i telefon da radę! 🙂 

Co ciekawe, jak wspominałam wcześniej – interakcja z widzami jest ułatwiona, ale są pewne rzeczy, na które należy uważać. Nie zapominajmy, że działamy teraz w online! Musimy więc uważać na to, aby odpowiadać do kamery, nie do pytań i by zbyt łatwo nie zająć się pytaniami, czy “rozmową” z widzami, zamiast przekazywać to, co mamy do przekazania. Warto ustalić czas, gdy odpowiadać będziemy na pytania. Bądźmy na bieżąco z tym, co się dzieje – jednak nie dajmy się zbytnio rozproszyć, bo o to naprawdę nietrudno! 🙂 

webinar

Dlaczego webinar jest jedną z bardziej skutecznych form marketingu? 

Powtórzę się: daje komfort i nam, i widzom. Dla prezentującego fakt, że kilkadziesiąt, kilkaset par oczu nie jest skierowanych prosto na niego, nie słyszy rozmów na sali, nie jest ani za gorąco od reflektorów, ani za zimno od klimatyzacji bardzo, bardzo pomaga! Publiczność natomiast docenia siedzenie w zaciszu własnych czterech ścian z kubkiem ulubionego napoju czy jedzeniem. 🙂 I fakt, że zdecydowanie prościej im jest zadawać nam nurtujące ich pytania, czy odpowiadać na nasze. Ten komfort właśnie jest nie do zastąpienia! Oczywiście – sama uwielbiam wystąpienia publiczne na scenie, przed publicznością na żywo – ale muszę przyznać, że webinary zwyczajnie mają swój klimat! 🙂 

Co więcej, webinar można zawsze zapisać i udostępnić później link tym, którzy z jakichkolwiek powodów nie mogli uczestniczyć w nim z nami. To ogromna pomoc! 🙂 

Co webinar da Ci w biznesie? 

Nie zdradzę tutaj żadnej tajemnicy – nam, prowadzącym swoje biznesy w Internecie najbardziej zależy na tym, aby posiadać zaangażowaną społeczność. A jak to się robi? Tworzeniem i wrzucaniem wartościowych treści oraz interakcją. Webinary, jak już wspomniałam wcześniej są do tego idealnym narzędziem. Pozwalają skrócić dystans, poznać lepiej naszą publiczność i rzecz jasna, to również my naszej publiczności dajemy poznać się lepiej. 

Webinary są również rewelacyjnym narzędziem do promocji naszego biznesu. Nie bez powodu są tak chętnie wybierane przez wielu twórców internetowych – możemy, w ramach treści, które przekazujemy wspomnieć o tym, co robimy sami, a także o produkcie, który wypuszczamy. I dlaczego to działa? Nikt nie zaufa produktowi, za którym nie stoi historia, który jest bez niczego – za każdym produktem stać musi człowiek! I to właśnie jest czynnik, dzięki któremu chętniej sięgamy do portfela. Jeśli ufamy twórcy, w jakiś sposób się z nim utożsamiamy i widzimy, że – na przykład – wypuszczany przez niego kurs online może nam się przydać (choć na rynku dostępne są treści na ten sam albo podobny temat), chętniej go kupimy. 

Uwielbiam w webinarach to, że właśnie dają nam się poznać. Oczywiście – nie wolno zapominać, aby po prostu podczas i tych wystąpień zwyczajnie być sobą! Autentyczność jest naprawdę w cenie – a i udawanie kogoś, kim się nie jest może być zwyczajnie męczące. Nie warto się o tym przekonywać! 

Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do tego, abyś i Ty skorzystał z tak fantastycznego narzędzia, jakim jest webinar! Buduj relację ze swoją publicznością, pokazuj się z jak najlepszej strony, daj się poznać – to z pewnością zaprocentuje! 

Polecane video

Jeśli ten temat Cię interesuje – sprawdź odcinek na YouTube pt. Jak polubić wystąpienia publiczne?🙂 Miłego oglądania:

Podaj dalej

Jeśli spodobał Ci się ten wpis – będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz w swoich social mediach korzystając z poniższych ikonek. Będę Ci wdzięczna za pomoc w dotarciu do nowych osób 🙂

Anna Prończuk-Omiotek

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *