Szkolenie Video Marketing - Anna PRO

Najlepsze narzędzia do webinarów – TOP3, których naprawdę potrzebujesz

Planujesz organizację webinaru? Przedstawiam Ci 3 najlepsze narzędzia do webinarów, które ułatwią Twoją pracę! Mój wybór oparłam na 3 najważniejszych czynnościach, które musisz zrobić, aby zorganizować webinar:

  1. Stworzenie strony lądowania
  2. Stworzenie grafik reklamowych
  3. Transmisja na żywo

Poniżej lista narzędzi, która pomoże Ci wykonac te 3 kroki

Landingi

Pierwszym narzędziem jest kreator tzw. „stron lądowania” (z angielskiego landing page), czyli strony na której np. Twój potencjalny klient może zapisać się na webinar. Osobiście korzystam ze w tym celu z polskiego narzędzia o nazwie landingi.com.

Landingi.com Anna PRO
Landingi.com Anna PRO

Jedna z głównych zalet tego narzędzia jest to, że jest bardzo intuicyjne. Jestem w stanie samodzielnie stworzyć własną stronę zapisów na webinar i to bez konieczności proszenia mojego męża – programisty – o pomoc 😉 Ty też na pewno sobie poradzisz! Dla Twojej wygody, w poprzednim wpisie na moim blogu umieściłam instrukcję krok po kroku jak zrobić landing page i o czym pamiętać, przygotowując landing page z zapisem na webinar. Artykuł przeczytasz tutaj.

Canva

Kolejnym narzędziem pomocnym przy organizacji webinarów jest… Canva! Proste, a zarazem skuteczne narzędzie do tworzenia różnego rodzaju grafik promocyjnych, cover photo oraz innych projektów graficznych w przeglądarce. Canva posiada cały wachlarz bezpłatnych opcji, które możesz wykorzystać w swojej komunikacji. Nie musisz znać konkretnych wymiarów grafik, ponieważ w tej aplikacji znajdziesz już gotowe szablony! Możesz przygotować również swoje własne wzory.

Raz zrobiona praca przyniesie Ci dużo zaoszczędzonego czasu.

Warto stworzyć szablony postów promocyjnych na social media oraz miniaturki na Youtube (jeśli potem publikujesz tam swoje webinary). Równie pomocnym rozwiązaniem jest „Identyfikacja Marki” w Canvie, dzięki której Twoje grafiki będą spójne pod względem kolorystycznym, wielkości oraz rodzaju czcionki etc. Są to małe rzeczy, które na co dzień zaoszczędzą Ci czas oraz nerwy.

Tutaj znajdziesz szybki tutorial jak ustawić swoją Identyfikację Marki: https://www.canva.com/pl_pl/help/brand-kit/

LiveWebinar

Przetestowałam naprawdę wiele różnych platform do transmisji webinarów i zdecydowanie najbardziej odpowiada mi LiveWebinar. Jest najbardziej rozbudowanym i najważniejszym narzędziem, które umożliwia sprawne przeprowadzenie webinaru na żywo. Chętnie polecam je swoim klientom na konsultacjach ze względu na możliwości, jakie nam oferuje. Dodatkowo, LiveWebinar ma integrację z wcześnie wspomnianym przeze mnie narzędziem Landingi.com, przez co organizowanie webinarów jest jeszcze prostsze! 🙂

Korzystając z LiveWebianar masz tysiące możliwość na usprawnienie swojego webinaru, między innymi:

  • tworzenie ankiet podczas trwania webinaru, co przekłada się bezpośrednio na wzrost zaangażowania oraz skupienie uczestników na treści;
  • ustawienie filtrów chatu według własnych potrzeb;
  • wstawienie pop-up’ów reklamowych (wyskakujących banerów) podczas transmisji webinaru, dzięki czemu zwiększasz swoje szanse na sprzedaż na webinarze. To Ty decydujesz, jaki jest najlepszy moment, aby taki baner pojawił się na ekranie wiedza. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie np. w przypadku prezentacji kodu zniżkowego.
  • tworzenie webinarów automatycznych, przy których raz zrobiona praca generuje długoterminowe korzyści!

Jeśli chcesz się dowiedzieć jeszcze więcej o webinarach automatycznych to koniecznie obejrzyj mój wywiad z Maciejem Biegajewskim, specjalistą ds. digital marketingu w LiveWebinar.

Nagranie: Webinary automatyczne – fakty i mity

Obejrzyj mój wywiad z Maciejem z LiveWebinar

Czego dowiesz się z tego nagrania?

  • Co to jest evergreen content?
  • Czym jest i jak zrobić webinar automatyczny?
  • Jak zorganizować webinar w 5 krokach?
  • Jak krok po kroku stworzyć swój pierwszy webinar automatyczny w narzędziu LiveWebinar?

Podsumowanie

Mogłabym godzinami rozmawiać o narzędziach do organizacji webinarów i z pewnością byłaby to długa lista. Jednak, uważam, że te trzy narzędzia do webinarów są wystarczające, gdy organizuje się pierwsze webinary. Jeżeli jednak Ty jesteś już o krok dalej, chcesz robić więcej webinarów i pójść na poziom zaawansowany – napisz do mnie na hello@annapro.pl, a ja pomogę Ci dobrać odpowiednie narzędzia do Twoich potrzeb.

Partnerzy wpisu:

LiveWebinar

LiveWebinar

Landingi.com

www.Landingi.com
Anna Prończuk-Omiotek

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *