Influencer Marketing - Chwilowy Trend Czy Gwarancja Sukcesu?

Landing page na webinar – o czym warto pamiętać? TOP 6 ZASAD

Organizujesz webinar i chcesz mieć setki, a może nawet tysiące zapisów? Wiesz, że podstawą jest dobry „landing page”, czyli strona na której klienci zapisują się na Twój webinar, ale nie wiesz jak zabrać się za jego tworzenie? W tym artykule poznasz TOP 6 zasad, o których musisz pamiętać tworząc skuteczny landing page na webinar. Po przeczytaniu tego artykułu nie tylko dowiesz się, jak przeprowadzić zapisy i mieć długą listę uczestników, ale też jak sprawić, aby Uczestnicy czekali na Twój webinar z niecierpliwością! Na końcu, polecę Ci też świetne narzędzie do tworzenia „landing page”.

Above the fold

Najważniejsze informacje umieść na górze landing page, powyżej linii załamania strony (ang. above the fold); A co jest najważniejsze dla widza webinaru? Data, godzina, główna korzyść z udziału oraz informacja, jak się zapisać.

Formularz zapisu

Formularz zapisu to kluczowy element na landing page, kórego celem jest zapis na webinar. Powinien znajdować się w takim miejscu, żeby odwiedzający od razu wiedzieli, gdzie mają dokonać zapisu. Gdzie najlepiej? Oczywiście powyżej linii załamania strony (ang. above the fold);

Jeżeli nie musisz, nie rób formularza dłuższego niż 2 pola

Są to: imię oraz adres email. Jeżeli jednak chcesz poprosić potencjalnego klienta o dodatkowe dane i rozbudować formularz zapisu nar to pamiętaj, że każde dodatkowe pole może obniżyć konwersję na zapis na webinar nawet do 50%!;

Stosuj AIDA

Przedstaw treści na landing page według zasady AIDA:

  • Attention,
  • Interest,
  • Desire,
  • Action!

Zadbaj o odpowiednią kolejność przekazu – na początek zwróć uwagę np. chwytliwym nagłówkiem, później opowiedz czego Twój potencjalny klient dowie się z Twojego webinaru. W trzecim kroku przekaż najważniejsze korzyści i zachęty wzbudzające zainteresowanie. Na sam koniec dodaj stosowne call to action i ponownie zamieść przycisk do zapisu na webinar.

Strona podziękowania

Przygotuj „stronę podziękowania” (ang. Thank-you page”) za zapis na webinar. Ważne jest to, żeby każda osoba zapisana na webinar otrzymała potwierdzenie oraz dokładną instrukcję, jakie są kolejne kroki. No właśnie, jakie mogą być te kroki? Na przykład: dodanie daty i godziny webinaru w kalendarzu; zachęta do zapisania się do dedykowanej grupy na Facebooku lub instrukcja jak uruchomić transmisję w dniu premiery.

Zastosuj lead nurturing

Utrzymuj ciekawość uczestnika webinaru od dnia zapisu aż do premiery poprzez wysyłanie mu interesujących maili, w których dzielisz się wiedzą pokrewną z tematem webinaru. Taki Lead nurturing, oprócz pozytywnego efektu w postaci budowania świadomości marki, zwiększy frekwencję na Twoim webinarze oraz buduje pozytywne relacje. Jak sprawić, aby Uczestnicy czekali na Twój webinar z niecierpliwością? Wysyłaj im emailingi, a w nich:

  • Wskazówki, które mogą wdrożyć od ręki, jeszcze przed webinarem. Oczywiście jednocześnie komunikuj, że „Więcej dowiesz się na żywo na webinarze”.
  • Kwestie organizacyjne związane z webinarem i kolejne „smaczki” i korzyści związane z udziałem w webinarze.
  • Opis bonusów, które otrzymają, jeżeli przyjdą na żywo.

To tylko 3 przykłady, ale możliwości jest mnóstwo! Napisz w komentarzu, jak Ty wykorzystujesz lead nurturing podczas organizacji webinaru.

A na koniec – obiecane narzędzie.

Polecane narzędzie do tworzenia landing page

Wybór dobrego „kreatora” landing page jest kluczowy. W końcu, to dzięki niemu Twój potencjalny klient może zapisać się na webinar. Osobiście korzystam w tym celu z polskiego narzędzia o nazwie landingi.com. Jedna z głównych zalet tego narzędzia jest to, że jest bardzo intuicyjne. Jestem w stanie samodzielnie stworzyć własną stronę zapisów na webinar i to bez konieczności proszenia mojego męża – programisty – o pomoc 😉 Ty też na pewno sobie poradzisz! Gdybys jednak potrzebował / potrzebowała pomocy to poniżej znajdziesz darmowy kurs online, który nauczy Cię wszystkiego na temat stron docelowych:

Podsumowanie

Podsumowując – to było 6 kroków, które musisz zrobić, aby zrobić skuteczny landing page na webinar. Jest to wiedza w pigułce, celowo ominęłam kilka niuansów – być może juz nawet domyślasz się, jakich 🙂 Które z tych kroków już stosujesz, a które były dla Ciebie nowe?

Koniecznie daj znać w komentarzu pod tym wpisem! 🙂

Materiały dodatkowe

W linkach poniżej znajdziesz 3 materiały dodatkowe na temat tworzenia landing page:

1. Akademia Landing Page, czyli darmowy kurs online, który nauczy Cię wszystkiego na temat stron docelowych!

2. Cotygodniowy newsletter z poradami i inspiracjami do tworzenia własnych landing page (prowadzony przez firmę Landingi.com)

3. Aż 14-dni na przetestowanie polskiego kreatora do landing page’ów – Landingi.com – zupełnie za darmo!

Anna Prończuk-Omiotek

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *