Dlaczego warto robić webinary? 8 powodów

Opublikowane przez annapronczuk w dniu

webinar

Webinary dają Ci ogromną moc. Pozwalają tworzyć relacje z klientami w sposób zbliżony do spotkań osobistych 1:1, ale na większą skalę. Pandemia tylko wzmocniła ten trend. Jeżeli nadal zastanawiasz sie, dlaczego warto robić webinary to poniżej podam Ci 8 powodów. Ale zacznijmy przewrotnie i spójrzmy na alternatywy dla webinarów.

Przyjmijmy najpierw perspektywę Twojego klienta. Co możesz zrobić, aby Cię znalazł w gąszczu internetu? W jaki sposób zapozna się z Twoją ofertą? Jakie kanały dotarcia zastosujsz? Być może już masz w głowie kilka rozwiązań, ale uważaj!

Maile, posty i artykuły blogowe to tylko czarne znaki na białym tle.

Ich skuteczność z każdym dniem maleje coraz bardziej, bo ludzie chcą otrzyamć informacje szybko. Czekają na gotowe rozwiązania podane na tacy. Nic w tym dziwnego – każdy z nas ma dzisiaj mało czasu. Dodatkowo, badanie Meaningful Brands 2021 przeprowadzone przez firmę HAVAS pokazuje, że konsumenci oczekują osobistego kontaktu z marką firmy i są w stanie zapłacić więcej za produkty i usługi, jeżeli marka jest wiarygodna. Niestety, poprzez tekst pisany nie zbudujesz w dzisiejszych czasach wiarygodności. Podcast – już trochę lepiej, bo słyszysz, że po drugiej stronie jest człowiek i możesz wsłuchać się w jego słowa. Jako osoba prowadząca podcast możesz swoim głosem wpływać na emocje słuchacza, przekazać wiedzę, poprawić jego nastrój lub uspokoić, a w efekcie, możesz też z nim stworzyć „wirtualną relację”. Ale nadal to nie to samo co obraz i dźwięk razem…

Nic nie buduje relacji z klientem tak dobrze, jak webinary

Webinary (znane też jako webinaria, webinarium) i transmisje online prowadzone na żywo budują zaufanie do marki. Jako Uczestnik możesz zobaczyć drugiego człowieka na żywo i ocenić, czy ta osoba wygląda wiarygodnie i czy chcesz jej słuchać? Możesz zobaczyć jej gesty, ruchy, ocenić czy się stresuje, czy mówi pewnym głosem? Jeżeli osoba prowadząca webinar wygląda wiarygodnie, a to co mówi ma sens, to w kolejnym kroku możesz zcedydować czy ufasz jej na tyle, że chcesz od niej kupić jakiś produkt lub usługę.

A teraz spójrzmy na to okiem przedsiębiorcy.

Co możesz osiągnąć dzięki webinarom?

Jest wiele celów biznesowych, które możesz zrealizować dzięki webinarom. Podam Ci kilka przykładów:


✅ 1. Zbudujesz zaufanie i silną markę (osobista i firmową)

Tak jak już wspomniałam powyżej – webinary buduja o wiele większe zaufanie niz czarne literki na białym tle (Maile, posty, artykuły etc.). To kontakt przez video, gdy jesteś na żywo ze słuchaczami buduje największe zaufanie, bo odpowiadasz bezpośrednio na ich pytania i rozwiązujesz ich problemy. Możęsz też oczywiście robić „webinary automatyczne” lub tzw. „evergreen webinary”, czyli emitować webinary, które są wcześniej nagrane. Pamiętaj jednak, żeby wtedy jasno i szczerze komunikować, że jest to nagranie i że nie jesteś na żywo. Nie chcesz przecież być uznany za oszusta i scammera.

(P.S. Odpowiadając na pytania, „scammer” to osoba, która stosuje oszustwo polegające na wzbudzeniu czyjegoś zaufania, a następnie wykorzystaniu tego zaufania do wyłudzenia pieniędzy.

Przykładowy artykuł o działaniach scammerów: https://www.polskieradio24.pl/5/240/Artykul/1748179,SCAM-czyli-jak-internetowi-oszusci-wykorzystuja-nasze-uczucia )


✅ 2. Zbudujesz zaangażowaną społeczność

Jedną z moich TOP3 wartości jest Entuzjazm do działania. Ten entuzjazm przekazuję moich słuchaczom na webinarach. Ty też tak możesz! Pozytywne emocje są niezwykle ważne w sprzedaży produktów przez internet. Pokaż ludziom, że Ci na nich zalezy, a dzieki temu zdobędziesz ich serca i zbudujesz zaangażowaną społecznośc.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co oprócz entuzjazmy jest moim top 3 wartości w życiu, to przeczytaj tą krótka historię o tym, jak dziewczynka z małej miejscowości zrobiła dochodowy biznes online: https://www.facebook.com/AnnaPronczukOmiotek/photos/a.162783201203068/987954312019282/


✅ 3. Będziesz generować więcej leadów sprzedażowych

Jeżeli promocja Twojego webinaru będzie przeprowadzona PROfesjonalnie to z pewnością wygeneruje Ci setki lub nawet tysiące leadów sprzedażowych. Spójrz, ile zapisów wygenerowaliśmy w trakcie promocji zeszłorocznej edycji konferencji Webinar Experts:

Screen z systemu ConvertKit
Screen z systemu ConvertKit


✅ 4. Rozszerzysz skalę działania 🌎

Webinary pozwalaja rozszerzyć skalę działania w dwóch zakresach:

  • Geograficznym – bo dzięki webinarom możesz z domowego zacisza transmitować do ludzi na całym świecie. 🌎
  • Czasowym – bo dzięki webinarom przejdziesz z modelu pracy 1:1 i zamiast prowadzić konsultację z jedną osobą, będziesz mówić jednocześnie do kiluset lub nawet kilku tysięcy osób.


✅ 5. W efekcie powyższych działań, będziesz więcej zarabiać.

Podczas webinarów możesz przeprowadzić część sprzedażową (zwykle pod koniec, po części merytorycznej) i wtedy przedstawić swoją ofertę. Możesz opowiedzieć o Twoich usługach (np. konsultacjach, mentorinach) oraz produktach online (kursy online, ebooki etc.). Ważne jest to, aby robić to bez tremy. O tym, jak pokonać tremę mówiłam na moim kanale na YouTube. Zachecam Cię, aby poznać sprawdzony sposób na tremę w 6 krokach: https://www.youtube.com/watch?v=GwrvdHCiT2k Możesz też od razu przejść do działania i zacząć nagrywać webinary używając mojej sprawdzonej formyły. Więcej o tej formule dowiesz się tutaj: https://www.jakzrobicwebinar.pl/

A co jeżeli działałeś/działałaś do tej pory offline?

6. Dzięki webinarom możesz przenieść część lub całość swojego biznesu do internetu i dzięki temu zwiększyć sprzedaż i skalę swojej działalności.
7. Stworzysz ć biznes online odporny na kryzysy, lockdown i inne zewnętrzne czynniki. Nikt nie wie, czy w październiku nie będzie kolejnego lockdownu…
8. Zyskasz więcej wolnego czasu, bo webinary pozwalają zautomatyzować wiele procesów i działać w skali. Zaoszczędzony czas możesz poświęcić na przyjemniejsze rzeczy niż praca, np. na hobby, rodzinę, przyjaciół czy po prostu błogi odpoczynek 🙂

OK, to jak zacząć robić webinary?❓

Jeżeli dotychczas nie robiłeś/nie robiłaś webinarów to zrób pierwszy krok i dołącz do grupy kursantów „Webinar Master”. W 8 tygodni poznasz sprawdzony sposób organizacji webinarów i przejdziesz od A do Z cały proces pod okiem dwóch mentorów – ekspertki do marketingu (Anna Prończuk-Omiotek) oraz informatyka (Patryk Omiotek). Pełny program szkolenia poznasz na: www.JakZrobicWebinar.pl

Nabór do kolejnej edycji kursu Webinar Master rusza już wkrótce!

Zapisz się na listę oczekujących, aby otrzymać powiadomienie, gdy ruszą zapisy: https://www.jakzrobicwebinar.pl/

https://www.jakzrobicwebinar.pl/

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *