Webinar – jak go promować?

Promowanie webinarów to kluczowy element ich sukcesu. Skuteczna promocja może znacząco zwiększyć liczbę uczestników i wpłynąć na ogólną jakość wydarzenia. Poniżej przedstawiam listę 10 kroków, które pomogą Ci skutecznie promować Twoje wydarzenie online. Podzieliłam je na metody organiczne i płatne, aby ułatwić Ci wybór najlepszych strategii dla Twojego webinaru.

Metody organiczne na promocję webinaru

1. Wykorzystanie mediów społecznościowych

Media społecznościowe są potężnym narzędziem w promocji webinarów. Dla biznesów B2B LinkedIn będzie idealnym wyborem, natomiast dla szerszej publiczności warto rozważyć także Facebooka, X (Twittera) czy Instagrama. Regularne posty, udostępnienia i zaangażowanie w grupach tematycznych mogą znacząco zwiększyć zasięg Twojego wydarzenia.

2. E-mail marketing

Wysyłka spersonalizowanych e-maili do Twojej bazy kontaktowej to kolejny skuteczny sposób na promocję webinarów. Informacje o wydarzeniu, wraz z linkiem do rejestracji, można umieścić w newsletterach lub wysłać jako dedykowaną wiadomość do potencjalnie zainteresowanych osób.

3. Współpraca z Partnerami

Znalezienie partnerów lub prelegentów, którzy podzielą się informacjami o webinarze w swoich sieciach, może znacząco zwiększyć jego zasięg. Jest to szczególnie wartościowe, gdy współpracujesz z osobami, które posiadają duże i zaangażowane społeczności.

4. Blog

Pisanie artykułów na blogu związanych z tematem webinaru nie tylko przyciąga uwagę, ale także buduje Twoją pozycję jako eksperta w danej dziedzinie. W artykułach można umieścić link do rejestracji na webinar. Pamiętaj jednak, że czas trwania promocji webinaru to zwykle kilka tygodni, a czas pozycjonowania artykułu kilka miesięcy. Ze względu an ten dysonans warto jest:

  • pisać artykuły na blogu tylko wtedy, gdy możesz to połączyć z promocją w social media, aby skierować ruch z tych kanałów na bloga,
  • do artykułów na blogu dodawać linki do webinarów evergreen lub do webinarów automatycznych.

6. Wykorzystanie forów internetowych i grup dyskusyjnych

Dołącz do forów związanych z tematyką Twojego webinaru lub grup dyskusyjnych np. na facebooku. Następnie, udzielaj się w dyskusjach i dziel się wiedzą w komentarzach i postach, bo to buduje Twoją reputację jako eksperta i pozwala na subtelne wprowadzenie informacji o nadchodzącym webinarze. Ważne jest, aby robić to w sposób naturalny i nienachalny, dostarczając wartościową treść dla członków społeczności. Można to robić, odpowiadając na pytania i wątpliwości, a także dzieląc się przydatnymi wskazówkami, które nawiązują do tematu webinaru. Taka strategia nie tylko przyciągnie uwagę potencjalnych uczestników, ale również zbuduje zaufanie do Ciebie jako eksperta.

Metody płatne na promocję webinaru

1. Reklama w mediach społecznościowych

Płatna reklama w mediach społecznościowych pozwala na dokładne targetowanie grupy docelowej, co może znacząco zwiększyć liczbę rejestracji. Facebook, LinkedIn, Instagram, a nawet Twitter oferują zaawansowane narzędzia do promocji wydarzeń.

2. Google Ads

Reklamy w Google Ads pozwalają dotrzeć do osób szukających konkretnych informacji związanych z tematem Twojego webinaru. Skorzystaj z kampanii reklamowych, aby wyświetlać reklamy osobom wpisującym określone zapytania w wyszukiwarce.

3. Reklamy na stronach branżowych

Umieszczanie reklam na stronach internetowych związanych z branżą może być skutecznym sposobem dotarcia do potencjalnych uczestników. Warto szukać portali, które gromadzą społeczność zainteresowaną tematem Twojego webinaru. Może są to portale dla branży IT jak https://stackoverflow.com/ ? A może portale w branży nieruchomości jak Otodom? Warto dzielić się swoją wiedzą na tego typu stronach.

4. Sponsorowane posty i artykuły

Publikowanie sponsorowanych postów lub artykułów na popularnych blogach lub portalach branżowych może pomóc w dotarciu do nowej publiczności. Jest to szczególnie skuteczne, gdy treść jest atrakcyjna i dostarcza wartości dodanej, a nie jest czysto sprzedażowym komunikatem i wciskaniem produktu na siłę.

5. Remarketing

Remarketing pozwala na ponowne dotarcie do osób, które już odwiedziły stronę Twojego webinaru, ale nie zarejestrowały się. Dzięki temu możesz przypomnieć im o wydarzeniu i dać drugą szansę na rejestrację 🙂 Jednocześnie warto tworzyć remarketing do osób, które już się zapisały. Dlaczego? Ponieważ takie przypomnienie o webinarze zwiększa frekwencję na samym wydarzeniu na żywo.

Promocja webinaru wymaga zastosowania różnorodnych metod, zarówno organicznych, jak i płatnych. Dzięki połączeniu tych technik masz szansę dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych uczestników i zapewnić sukces swojemu wydarzeniu. Trzymam za Ciebie kciuki!

Anna Prończuk-Omiotek

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *