Książki

Przygotowałam dla Ciebie zestawienie książek, które pomogą Ci być lepszym mówcą i lepiej występować zarówno na scenie jak i online.

Współbrzmienie. Znajdź wspólny język z odbiorcami Twojej prezentacji (ebook)

Nancy Duarte

Na początku było słowo. Kiedy odkryto jego perswazyjną moc, słowo zawładnęło masową wyobraźnią. Nieco później za sprawą prezentacji multimedialnych zostało ono wyparte przez obraz. Wyobraź sobie jednak, że Twoim głównym narzędziem prezentacji nie jest komputer, ale Ty sam i Twój werbalny przekaz. Żadna inna forma komunikacji nie dorównuje potędze starannie dobranych i wypowiedzianych słów. Dorobek przedstawionych w tej książce wybitnych postaci jest tego najlepszym świadectwem. Dowiedz się, jak porwać publiczność — zawsze i wszędzie, nawet bez technicznych wspomagaczy.

design with border 3

Design for growth a Design Thinking Toolkit for Managers

Tim Ogilvie, Jeanne Liedtka

Ten poradnik jest kontynuacją popularnych książek o projektowaniu i posłuży Ci jako przydatny przewodnik po wykonaniu projektu od początku do końca.

Książka jest bogata w informacje o każdym narzędziu, w sposób jasny i wyraźny. Jeśli intryguje Cię myślenie projektowe, byłoby to dobre miejsce do rozpoczęcia.

Cechą, która wyróżnia liderów, jest ich zdolność do przekształcania wizji w pomysły, a pomysły w działanie. Ta całkowicie odświeżająca książka skupia się na iteracyjnym tańcu między pomysłami a działaniem – czasami nazywanym myśleniem projektowym – używając prostego języka i jasnych przykładów. Jeśli czujesz, że utknąłeś w lewej półkuli mózgu lub nie wykorzystujesz w pełni swojej kreatywności, potraktuj tę książkę jako mapę drogową do twórczej nirwany!

W Co grają ludzie

Eric Berne

Światowy bestseller przetłumaczony na kilkadziesiąt języków! Książka znanego psychiatry amerykańskiego o wielkich walorach dydaktycznych. Przedstawia zagadnienie stosunków międzyludzkich w kategoriach tzw. analizy transakcyjnej. Omawia typowe sytuacje społeczne, ujmując je w konwencji „gier”. Uczy sposobów poprawy wzajemnych kontaktów między ludźmi, pozwalając czytelnikowi lepiej zrozumieć zarówno siebie, jak i drugiego człowieka. W książce przedstawiono 30 typowych sytuacji społecznych, analizując je w konwencji tzw. „gier”

Wyznania mówcy. Spraw, by ludzie Cię słuchali (ebook)

Scott Berkun

Spóźniasz się na własną prelekcję, laptop zaczyna podejrzanie dymić, na sali jest dziesięć osób, spośród których połowa przysypia, a reszta śmieje się szyderczo, stres paraliżuje Ci struny głosowe, a na dodatek gdzieś w okolicy podstępnie czai się szef, czekając na Twoją wpadkę. A jednak mimo to przeprowadzasz znakomitą i profesjonalną prezentację, a zebrani skandują Twoje imię, prosząc o więcej. Przesada? Może tylko odrobinę.

Autor tego hipnotycznego poradnika doskonale zna się na rzeczy — w trakcie swojej kariery wygłosił setki wykładów i przeżył większość nieprzyjemnych, tragicznych czy krępujących sytuacji, które na ogół przerażają przyszłych i niedoszłych mówców. Praktyczne lekcje i zaskakujące wyznania pozwolą Ci popatrzeć z zupełnie innej perspektywy na sztukę przemówień publicznych, perswazji, skutecznej komunikacji, uczenia się oraz nauczania. Chcesz się uczyć? Ucz się od mistrza.

Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają (ebook)

Eryk Mistewicz

Dziś, w czasach przesytu informacjami, w budowaniu wizerunku zwyciężają mistrzowskie narracje. Ogniskują uwagę mediów i opinii publicznej. Wspomagają osiągnięcie sukcesu daleko wykraczającego poza swe środowiska czy branże. Przykłady? Proszę bardzo — Virgin z Richardem Bransonem, Nike, Levi Strauss, Starbucks, Apple. Opowieść, historia, story. To ona dziś sprzedaje. To ona buduje wizerunek — firmy, marki, specjalisty, sportowca i polityka.

Mów jak TED 9 sposobów w na dobrą prezentację

Gallo Carmine

Dziewięć technik stosowanych przez mówców na konferencjach. Carmine Gallo przedstawia proste sposoby, dzięki którym każde wystąpienie publiczne może być udane i wywrzeć wrażenie nawet na najbardziej wymagających słuchaczach. Autor radzi, jak zaintrygować publiczność nie tylko przekazywaną treścią, ale również sposobem prezentacji. Omawiane techniki wyjaśnia na przykładach wystąpień na konferencjach TED (Technology, Entertainment and Design), takich osobowości jak Al Gore, Bill Gates czy Stephen Hawking. Książka będzie niezwykle pomocna dla wszystkich, którzy występują publicznie, np. nauczycieli, wykładowców, biznesmenów.

Zaczynaj od dlaczego

Simon Sinek

Każdy człowiek i każda organizacja mogą wyjaśnić, CO robią. Niektórzy z nas potrafią pokazać, CZYM różnią się od innych. Jednak tylko nieliczni są w stanie jasno wyartykułować, DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO nie ma nic wspólnego z finansami i zyskami. DLACZEGO jest tym, co inspiruje Ciebie i Twoje otoczenie.

Otwórz tę książkę i odnajdź samą kwintesencję inspiracji. Przewróć kilka stron i poznaj prosty wzór, sposób myślenia, działania i komunikowania się, dzięki któremu przywódcy są w stanie skutecznie zainspirować swoje otoczenie.

Steve Jobs: Sztuka prezentacji

Carmine Gallo

Nikt nie potrafił oczarować publiczności tak jak Steve Jobs. Ta książka zdradzi Wam, jak być tak samo skutecznym jak on. Prezentacje to podstawa. Od nich często zależy sukces lub porażka firmy.
Jobs potrafił skutecznie zamienić potencjalnych nabywców w klientów, a klientów – w wyznawców. Ta książka zdradzi wam, jak Steve Jobs to robił. Książka odkrywa sekrety leżące u podstaw technik, jakich używał Steve Jobs, by porwać swoją widownię. Co jednak ważniejsze, uczy nas, jak zastosować te techniki do własnych prezentacji. Dzięki tej książce sami będziemy mogli oczarować każdą, nawet najbardziej wymagającą, publiczność.

PreZENter bez tajemnic. Naga prawda o sile słowa i mocy slajdów

Garr Reynolds

Sztuka prowadzenia prezentacji, które robią na odbiorcach wrażenie, przyciągają ich niepodzielną uwagę i sprawiają, że na długo zostają one w ich pamięci, to umiejętność, którą dziś posiada niewielu mówców. Jak można zaczarować publiczność, bez względu na to, czy przemawiasz do trzech osób, czy do grupy trzytysięcznej? To proste – obnaż się i pokaż swoje prawdziwe JA! Oczywiście nie dosłownie – na to ludzie mogą nie być jeszcze gotowi. Prezentowanie „nago” polega na nawiązywaniu relacji i angażowaniu publiczności, wzbudzeniu ich emocji autentyczną szczerością i dostarczanie jasnego przekazu. Takie podejście sprawia, że Twoje wystąpienie jest świeże, porywające i wzbudza pełne zaufanie.

Bohater o tysiącu twarzy

Joseph Campbell

Joseph Campbell całe swoje życie poświęcił poszukiwaniu i zgłębianiu przesłania opowieści o bogach i bohaterach. Postać archetypowego bohatera i podróży, jaką musi odbyć, by udowodnić, że słusznie należy mu się to miano, stała się tematem jego książki „Bohater o tysiącu twarzy”. Stawia w niej tezę, w której zakłada, iż najważniejsze mity pochodzące z różnych stron świata mają wspólną strukturę i nazywa ją monomitem. Obrazuje ją przykładami z wielu mitologii, przytaczając historie Ozyrysa, Prometeusza, Buddy, Mahometa, Mojżesza czy Jezusa. Powołuje się też na wiele innych mitów z różnych kultur opierających się na podobnej strukturze.